Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Департамент з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
Kyiv City Registration Department

Коректне спілкування: ветерани/ветеранки

Опубліковано 31 травня 2024 року о 18:15
фото

Бойовий досвід змінює людину. Йдеться як про невидимі рани унаслідок пережитого, так і про видимі фізичні – багато людей повертаються додому з набутою інвалідністю.

І часто друзі, колеги губляться: як тепер поводитися? Якщо, наприклад, людина має протез чи користується кріслом колісним.

Одне загальне правило завжди актуальне: будьте собою. Якщо звикли тиснути руку при зустрічі – робіть це й надалі. Таке привітання цілком природнє навіть із тими, кому важко рухати рукою або хто користується протезом.

Фокусуватися треба не на інвалідності людини, а на її особистості або на проблемі / темі, яку ви обговорюєте. Будьте уважними у спілкуванні, поважайте співрозмовника / співрозмовницю та за можливості розташуйтеся так, щоб ваші обличчя були на одному рівні.

Не проявляйте надмірної уваги, адже не завжди люди з інвалідністю її взагалі потребують.

Не варто кардинально змінювати формат спілкування з людиною виключно через те, що вона отримала інвалідність. Звісно, певні рекомендації є. Наприклад, звертаючись до ветеранів / ветеранок із посткомоційним синдромом, які погано чують, потрібно говорити голосніше.

Більше таких рекомендацій для взаємодії з повагою до гідності та бойового досвіду.

У спецільному розділі «Довідника безбар’єрності»«Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» 

Та у створеному на його основі однойменному освітньому серіалі, який можна переглянути на Дія.Освіта або на YouTube Ти як? 

Що ще варто знати?

  • Крісло колісне – це частина недоторканного простору людини, тому не опирайтеся на нього.
  • Особисті кордони важливі. Не допомагайте людині з інвалідністю без її дозволу чи прохання. Можна запропонувати підтримку, а після згоди – уточнити, що і як робити. Якщо ж людина відмовилася, поважайте її вибір.
  • Не соромтеся запитати, якщо ви чогось не знаєте. Як звертатися, як спілкуватися, як зручніше поводитися. Загалом варто шукати окремий підхід у взаємодії з кожною людиною, незалежно від того, має вона інвалідність чи ні.
  • Дайте більше часу на висловлення думки людині з порушеннями мовних функцій. У такій взаємодії треба бути терплячими, уважними, мотивувати до спілкування.

Коректно сприймайте жарти людини з інвалідністю. У такому форматі вона може розповідати про те, що призвело до отримання травми. Можливо, у вас бачать людину, якій можна довіряти, і так налагоджують з вами контакт. Тому не варто різко або співчутливо реагувати.

Освітній серіал «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» створено з ініціативи Міністерство цифрової трансформації України у межах комунікаційної кампанії «Ти як?».

Проєкт реалізовано за підтримки Координаційний центр КМУ / Mental Health UA, ГО Безбар'єрність.

Коректне спілкування: ветерани/ветеранки з порушенням 

  • зору
  • слуху
  • мовлення

Джерело


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux