Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Департамент з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
Kyiv City Registration Department

Державна реєстрація шлюбу

Відкрити все

Шлюб ґрунтується на вільній згоді жінки та чоловіка. Примушення жінки та чоловіка до шлюбу не допускається (стаття 24 Сімейного кодексу України).

Присутність нареченого та нареченої в момент державної реєстрації їхнього шлюбу є обов’язковою. 

Державна реєстрація шлюбу через представника не допускається (стаття 34 Сімейного кодексу України).

Шлюбний вік для чоловіків та жінок встановлюється у вісімнадцять років.

Особи, які бажають зареєструвати шлюб, мають досягти шлюбного віку на день реєстрації шлюбу (стаття 22 Сімейного кодексу України).

Шлюб реєструється після спливу одного місяця від дня подання особами заяви про реєстрацію шлюбу.

За наявності поважних причин керівник органу державної реєстрації актів цивільного стану дозволяє реєстрацію шлюбу до спливу цього строку.

У разі вагітності нареченої, народження нею дитини, а також якщо є безпосередня загроза для життя нареченої або нареченого, шлюб реєструється у день подання відповідної заяви або у будь-який інший день за бажанням наречених протягом одного місяця.

Якщо є відомості про наявність перешкод до реєстрації шлюбу, керівник органу державної реєстрації актів цивільного стану може відкласти реєстрацію шлюбу, але не більш як на три місяці. Рішення про таке відкладення може бути оскаржене до суду (стаття 32 Сімейного кодексу України).

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Департаменту з питань

 реєстрації виконавчого органу

 Київської міської ради (Київської

 міської державної адміністрації)

«01»липня 2024 року № 49-з


ІНФОРМАЦІЙНА КАРТКА

адміністративної послуги

з державної реєстрації шлюбу

Управління державної реєстрації актів цивільного стану Департаменту з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)


Інформація про суб’єкта надання адміністративної послуги 

1

Місцезнаходження

04050, м. Київ, вул. Студентська, 7.

01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 36 (юридична адреса).


Фронт-офіси:

Центр надання адміністративних послуг

Голосіївської РДА в м. Києві

03039, м. Київ, проспект Голосіївський,42


Центр надання адміністративних послуг

Дарницької РДА в м. Києві

02068, м. Київ, вул. С. Олійника, 21


Центр надання адміністративних послуг

Деснянської РДА в м. Києві

02225, м. Київ, проспект Червоної Калини, 29


Центр надання адміністративних послуг

Дніпровської РДА в м. Києві

02160, м. Київ, вул. Харківське шосе, 18


Центр надання адміністративних послуг

Оболонської РДА в м. Києві

04205, м. Київ, вул. Левка Лук’яненка, 16


Центр надання адміністративних послуг

Подільської РДА в м. Києві

04071, м. Київ, вул. Костянтинівська, 9/6


Центр надання адміністративних послуг

Святошинської РДА в м. Києві

03115 м. Київ, проспект Берестейський, 97


Центр надання адміністративних послуг

Солом’янської РДА в м. Києві

03020 м. Київ, проспект Повітряних Сил, 41


Центр надання адміністративних послуг

Шевченківської РДА в м. Києві

01054, м. Київ, бул. Тараса Шевченка, 26/4

2

Інформація щодо режиму роботи

Понеділок: з 09:00 до 18:00

Вівторок: з 09:00 до 18:00

Середа: з 09:00 до 18:00

Четвер: з 09:00 до 18:00

П’ятниця: з 09:00 до 16:45

Обідня перерва з 13:00 до 13:45

3

Телефон, адреса електронної пошти та веб-сайт

Телефон: +380 (44) 486-02-29; +380 (44) 486-10-81

Електронна пошта: [email protected]

Вебсайт: kyivcity.gov.ua

Нормативні акти, якими регламентується надання адміністративної послуги

4

Закони України

  • Цивільний кодекс України;
  • Сімейний кодекс України;
  • Закон України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану»;
  • Закон України «Про адміністративні послуги».

5

Акти Кабінету Міністрів України

Декрет Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 року № 7-93 «Про державне мито».

6

Акти центральних органів виконавчої влади

  • Правила державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджені наказом Міністерства юстиції України від 18 жовтня 2000 року № 52/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 24 грудня 2010 року № 3307/5), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2000 року за № 719/4940;
  • Інструкція про порядок обчислення та справляння державного мита, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 07 липня 2012 року № 811, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20 вересня 2012 року
    за № 1623/21935.

Умови отримання адміністративної послуги

7

Підстава для отримання адміністративної послуги

Заява жінки та чоловіка про державну реєстрацію шлюбу.

8

Перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги

Суб’єктом звернення подаються безпосередньо до уповноваженого працівника органу державної реєстрації актів цивільного стану:

заява про державну реєстрацію шлюбу, що формується та реєструється за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян (далі – Реєстр);

заява про державну реєстрацію шлюбу, справжність підпису на якій нотаріально засвідчено та документ, що підтверджує повноваження представника (у разі представництва інтересів осіб, які бажають зареєструвати шлюб);

рішення суду про надання права на шлюб або реквізити такого рішення суду (у разі звернення осіб віком від 16 до 18 років);

паспорт громадянина України, паспортний документ іноземця, особи без громадянства;

документ, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України;

документ, що підтверджує припинення попереднього шлюбу (якщо шлюб повторний), чи реквізити відповідного рішення суду;

документ, що підтверджує сплату державного мита або документ, що підтверджує право на звільнення від сплати державного мита;

документи, видані компетентними органами іноземних держав на посвідчення актів цивільного стану, здійснених поза межами України за законами відповідних держав щодо громадян України, іноземців і осіб без громадянства, належним чином легалізовані, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;

переклад документів на українську мову, вірність яких засвідчується в установленому порядку, якщо документи складені іноземною мовою.

9

Спосіб подання документів, необхідних для отримання адміністративної послуги

1. Заява про державну реєстрацію шлюбу подається жінкою та чоловіком особисто.

2. Якщо жінка та/або чоловік не можуть через поважну причину особисто подати заяву про державну реєстрацію шлюбу, таку заяву, нотаріально засвідчену, можуть подати до органу державної реєстрації актів цивільного стану їх представники. Повноваження представника повинні бути нотаріально засвідчені.

10

Платність (безоплатність) надання адміністративної послуги

Суб’єкт звернення сплачує державне мито у розмірі 0,05 неоподаткованого мінімуму доходів громадян (0,85 грн).

Державне мито сплачується через фінансові установи шляхом внесення коштів у готівковій формі або їх переказу в безготівковій формі до подання відповідної заяви.

Від сплати державного мита звільняються:

громадяни, віднесені до першої та другої категорій постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;

громадяни, віднесені до третьої категорії постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, – які постійно проживають до відселення чи самостійного переселення або постійно працюють на території зон відчуження, безумовного (обов’язкового) і гарантованого добровільного відселення, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали у зоні безумовного (обов’язкового) відселення не менше двох років, а у зоні гарантованого добровільного відселення не менше трьох років;

громадяни, віднесені до четвертої категорії потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які постійно працюють і проживають або постійно проживають на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що за станом на 1 січня 1993 року вони прожили або відпрацювали в цій зоні не менше чотирьох років;

особи з інвалідністю внаслідок Другої світової війни та сім’ї воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняні до них у встановленому порядку особи;

особи з інвалідністю I та II груп.

11

Строк надання адміністративної послуги

Державна реєстрація шлюбу проводиться уповноваженим працівником органу державної реєстрації актів цивільного стану після спливу одного місяця від дня подання особами заяви про державну реєстрацію шлюбу.

За наявності поважних причин, що підтверджуються документально, на підставі спільної заяви наречених керівник органу державної реєстрації актів цивільного стану дозволяє реєстрацію шлюбу до спливу цього строку.

12

Перелік підстав для відмови у державній реєстрації

1. Державна реєстрація суперечить вимогам законодавства України.

2. З проханням про державну реєстрацію звернулася недієздатна особа або особа, яка не має необхідних для цього повноважень.

13

Результат надання адміністративної послуги

1. Складання актового запису про шлюб в електронному вигляді в Реєстрі та на паперових носіях і видача свідоцтва про шлюб;

2. Письмова відмова у проведенні державної реєстрації шлюбу.

14

Можливі способи отримання відповіді (результату)

Результат надання адміністративної послуги отримується у фронт-офісі до якого подано заяву.


Начальник Управління державної

реєстрації актів цивільного стану                                                                                                     Світлана РОМАШКО



Інформаційна картка адміністративної послуги з державної реєстрації шлюбу

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux