Меню
  • Доступність
  • A-
    A+
  • Стара версія
Департамент з питань реєстрації виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
Kyiv City Registration Department

Як коректно взаємодіяти з ветеранами/ветеранками

Опубліковано 19 червня 2024 року о 15:13
фото

Коли ветеран / ветеранка потребують розв’язання проблем, то у числі перших інстанцій, до яких доводиться звертатися, є органи місцевого самоврядування. Але знайти спільну мову з системою державної підтримки іноді буває непросто.

Що можна зробити? Для формування взаєморозуміння фахівцям усіх рівнів варто впроваджувати у відносинах із ветеранською спільнотою етичні кодекси поведінки. І почати з поваги до людей, які віддали частину себе для захисту Батьківщини. Дійсно щире ставлення має бути у словах і діях, незалежно від фізичного чи емоційного стану людини, яка повернулася з фронту.

Рекомендації для взаємодії з повагою до гідності та досвіду кожної людини зібрані

у спеціальному розділі «Довідника безбар’єрності» – «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» 

та у створеному на його основі однойменному освітньому серіалі, який можна переглянути на Дія.Освіта або на YouTube Ти як? 

Під час спілкування з ветераном / ветеранкою варто врахувати, що їм часто притаманні замкнутість, бажання закритися від оточення. Ці люди не завжди довіряють тим, хто не пройшов через бойові дії. Сприяти діалогу та пошуку рішень можуть ветеранські спільноти. Тому важливо всіляко підтримувати створення та діяльність відповідних хабів і майданчиків.

Але й включеність органів місцевого самоврядування у безпосередню роботу має бути максимальною. Не тільки дбати про забезпечення прав і законних інтересів ветеранів / ветеранок, членів їхніх родин, а й робити це прозоро. Своєчасно повідомляти про успіхи або складності, які виникають під час опрацювання запиту на допомогу.

Люди, які повернулися з фронту, можуть мати труднощі з концентрацією, запам’ятовуванням і ухваленням рішень. Тому з боку влади буде доречно підготувати чіткі інструкції: що, коли, де, у якій послідовності має зробити захисник / захисниця. Бажано, у письмовій формі.

У жодному разі не припустимі агресія та знервованість. Люди, які пройшли війну, мають надзвичайно загострене почуття справедливості, категорично не сприймають порушення порядку. І на мінімальний прояв недружності у свій бік можуть відреагувати емоційно.

Від помилок у спілкуванні ніхто не застрахований. І у такому випадку для представника влади цілком нормально попросити вибачення. Визнати свою неправоту, зізнатися у відчутому соромі – це зменшить напругу. Водночас у людини з бойовим досвідом не виникне відчуття, що з нею говорять, як із дитиною, від якої очікують неадекватних реакцій.

Освітній серіал «Люди з досвідом війни. Гідність. Взаємодія» створено з ініціативи Міністерство цифрової трансформації України у межах комунікаційної кампанії Ти як? Всеукраїнської програми ментального здоров’я – ініціативи першої леді Олени Зеленської. Проєкт реалізовано за підтримки Координаційний центр КМУ / Mental Health UA, ГО Безбар'єрність.


Джерело


Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux